Panama City - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Danique en Marleen - WaarBenJij.nu Panama City - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Danique en Marleen - WaarBenJij.nu

Panama City

Blijf op de hoogte en volg Danique en Marleen

18 Maart 2015 | Panama, Panama-stad

Buenos días!

Daantje heeft het chagrijnigloos gehaald! Zonder problemen, zonder films en zelfs zonder slaap.. Maar ja, we hadden andere dilemma's aan ons hoofd! Want wat zouden jullie kiezen..: nooit meer iets anders eten dan frikandel speciaal of jezelf voor altijd moeten wassen met krakworstensap?! De altijd vriendelijke stewardess lastig vallen met vragen of we mogen kijken in hun slaapcabines... Stoelen van de mensen voor je die in slaap gevallen zijn stiekem proberen weer in de zitstand te manoeuvreren.. Juistem, time flies when you're having fun! Maar we hebben ook een traantje gelaten omdat we een besefmomentje hadden dat we heel veel lieve familie en vrienden voor 3.5 maand gaan achterlaten. Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes, kaartjes, foto's en cadeautjes... Love you!

Eenmaal in Panama City aangekomen werden we door taxi chauffeur Ariel naar ons hostel gebracht. Letterlijk het enige dat we geboekt hadden in Nederland. Bleek achteraf 0,0 nut te hebben gehad aangezien het hostel in handen bleek te zijn van een drugskartel. Dus helaas pindakaas: gesloten. Gelukkig wist Ariel een ander hotel! Backpacken is daardoor "verplicht" veranderd in flashpacken, maar je moet wat wanneer je aankomt en je slaapplaats zojuist door de policia opgedoekt is, toch?!

We hebben airco, een rooftop zwembad, ontbijt met papaya die niet naar babykots smaakt en een telefoongids om onze huisdieren mee te aaien. Top! We hebben nu twee super leuke dagen in Panama City gehad. Met de super toeristische hop on hop off bus hebben we de stad verkend. Panama kanaal: check. Oude stadscentrum: check. Haren in één grote klit: check! Even zonder gein: beetje saai was het Panamakanaal wel, maar de achterliggende gedachte is wel cool! Enorme vrachtschepen hoeven dus niet meer om Zuid Amerika heen te varen, maar hebben nu een short cut!

Daarnaast hebben we vooral heel erg genoten van het lekkere weer (33 graadjes warm!) en de vriendelijkheid van de Panamezen. Vooral het mannelijke geslacht is uiterst vriendelijk naar ons: twee blanke (de één wat blanker dan de ander, maar goed) meisjes! Het geknipoog, de lieve woordjes en de smakeloze kusgeluidjes wennen snel! Het is inmiddels bijna beledigend wanneer we niet aangekeken, nagekeken of uitgecheckt worden.

Maar we hebben ook de tijd om ons Spaans bij te spijkeren. Het lukt ons al heeeel erg goed om drankjes te bestellen (dos cerveza, por favor!). Zodra er terug wordt gepraat, wordt het iets lastiger maar al met al zijn we muchos trotsos op onszelf! En we zijn ook muchos trotsos op de Panamanezen die op St. Patricksday het leuk vonden om ons het een en ander bij te brengen in het Spaans (in ruil voor les in Engels), onder het genot van een lekkere groene cerveza.

Verder hebben we de perfecte taakverdeling inmiddels ontdekt. Marleen gaat een uurtje hardlopen en Danique gaat dingen regelen. Fair enough, right?! Ohja, ook zijn we nu al intens gelukkig met onze selfie stick. Foto's volgen in Nederland!

We hebben besloten San Blas over te slaan.. Met pijn in ons hart! Alleen we moeten keuzes maken en de keuze is reuze! En ons budget is toch net iets minder reuze. Dus we vertrekken morgen (als echte backpackers met de metro en bus) naar El Valle.

Adios amigos!

• 18 Maart 2015 - 13:07

Nele:

Joehoe chica's! Klinkt super tof hahaha o wat zullen jullie mede-vliegtuig-passagiers blij met jullie zijn geweest. Hmhmhm... ik vond dat Panama-kanaal best interessant toen Chris Zegers daar was voor 3 op reis.. ... Wel vraag ik me af hoe jullie weten hoe babykots smaakt en waarom het bier groen was; verder klinkt het allemaal heerlijk! Enjoy en.. zijn die mannen een beetje aantrekkelijk?? xx

• 18 Maart 2015 - 13:19

Claire:

Yes!!!
    Ik ben de eerste. Leuk om even gefacetimed te hebben Niekie. Jullie hebben het goed naar je zin. Fijne reis vandaag de binnenlanden in en we horen wel weer! Mooie verhalen blijven schrijven hé! Dikke knuffel allebei!!

• 18 Maart 2015 - 13:20

Claire:

Oei! Toch niet ;-)

• 18 Maart 2015 - 13:32

Sandra - Koen - Bas:

Hahah het klinkt al helemaal top meiden! Hoewel ik toch ook wel (net als Nele) met een paar vraagjes blijf zitten na het lezen van jullie verhaal! Hoe kom je ign bij dat frikandel/knakworstsap dilemma? Hahah

Geniet er nog van!!
    Xx

• 18 Maart 2015 - 13:54

Nele:

O definitely het knakworstensap btw!

• 18 Maart 2015 - 15:22

Milou:

Wow chica's! Eerste verslagje klinkt al goed :)!! Geniet ervan babes :) XX

• 18 Maart 2015 - 18:36

Ellen:

Wat n heerlijk verhaal! Sommige dingen zo herkenbaar

• 18 Maart 2015 - 18:40

Charlotte :

Hi Matty & Danique!
    Super om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Het mooie weer, groen bIer en de mannelijke aandacht klinkt zeker niet verkeerd ;-). Wel ben ik natuurlijk net zo benieuwd als nele of het mannelijk schoon ook een beetje aantrekkelijk is haha. Veel plezier nog meiden! Xx

• 18 Maart 2015 - 19:52

Marije:

Whaaaaaa ik lees met heel veel jaloezie jullie verhaal! Klinkt fantastisch dames... Avonturen als voor een dicht drugshostel staan met je gare hoofd, dingen eten die je eigenlijk misschien niet zo lekker vindt (groen bier? Papaya die soms wel naar babykots smaakt?) en dingen doen die je eigenlijk niet zo had gepland maken jullie reis om nooit te vergeten! Enjoy girls.. ennnn foto's pas in NL? Ben ik het niet mee eens! Disfrutate!

• 18 Maart 2015 - 20:00

Mariek En Ties:

chickies, have fun daar!!! Zijn jaloers, vooral lekker genieten!!

• 19 Maart 2015 - 05:18

AnnA:

Hoihoi meisjes., klinkt allemaal heerlijk. Ik ben benieuwd naar jullie avonturen. Wel op het rechte pad blijven dames.. AnnA, mams Marleen

• 19 Maart 2015 - 08:00

Evelien:

Olla!
    Wat klinkt het nu al als een top reis! Haha typisch van het hotel, maar goed hebben jullie dat ook eens meegemaakt;) lekker genieten daar! Xx

• 20 Maart 2015 - 01:44

Ellen:

huh? Ik had veel meer getypt?!
    Maar wat een leuk verhaal. Jullie vermaken je goed. Met een ding ben ik t niet eens.. Ik wil wel die selfies al zien!! Enjoy girls! Kussiessss

• 20 Maart 2015 - 06:38

Fen:

Leuk verhaal! Maar vooral leuk wat jullie meemaken, goeie reis five!
    Lekker genieten daar en ik wacht met smart op het volgende berichtje.

• 20 Maart 2015 - 10:15

Nic:

Heerlijk Enthousiast baldadig verhaal ;-). Gaat helemaal Goed komen samen, benieuwd naar alle selfies, foto's, verhalen en blijf dit zo beschrijven. I like! !! Xxx

• 27 Maart 2015 - 13:38

ADIE:

Geweldig om te horen dat jullie zo aan het genieten zijn. Ik blijf jullie verhalen graag volgen. Heel veel plezier en geniet van deze mooie reis!!xxxx